Dag 14, Anaheim - Lakeside

Woensdag 2 juli 2014

Vandaag hebben we uitgeslapen, ontbeten en toen de mail bekeken. Ja, er is bericht van school. Idse mag naar het VWO!

Om half 11 vertrokken we met een mijlenstand van 97335 naar supermarkt Von's waar we een clubcard aanschaffen. Even een formuliertje invullen bij de kassa en we krijgen meteen $ 20,- korting. Dat is het betere werk. We vinden het een prettige winkel en bombarderen hem meteen tot favoriet.

We volgen de I 5 naar San Diego. Op de camping heeft Jan nog even de nieuwe linker ruitenwisser erop gezet zodat de ruit nu ook aan die kant weer schoon wordt.
Bij de countyline van San Diego staan op de borden, naast de mijlen, ook de kilometers. Dat is handig. Het blijkt later wel een eenmalig genoegen te zijn geweest.
De bewolking wordt steeds dikker, maar wij gaan landinwaarts en daar schijnt de zon.

Lake Jennings campground blijkt een mooie camping aan het meer te zijn. Wij hebben plek 81 met uitzicht op de stad/vallei en we vragen of plaats 94, aan de overkant met schitterend zicht op het meer, ook vrij is. Helaas.

Na een boterham vertrekken we naar San Diego. Dit is bij normaal verkeer een half uur rijden. Langs de snelweg zien we verschillende campings die echt pal langs de weg liggen. Dan maar wat verder rijden, wij zijn blij met onze keus; ook zonder zicht op het meer.

Thuis hadden we al uitgezocht waar we de camper zouden kunnen parkeren als we de stad in wilden. De Imperial Ave, waar de parkeerplaats is, bleek afgesloten. Via een omweg zijn we er toch gekomen, maar konden onmogelijk de bocht van 90 graden naar rechts maken. Gelukkig stond er een vriendelijke verkeersregelaar en die zei dat dit inderdaad het dichtstbij was en begon de borden en de paaltjes te verplaatsen, zodat wij er langs konden. We zagen verderop nog een camper(tje) staan, dus dachten we dat we daarheen moesten voor de RV-plekken. Het was een absoluut gekkenhuis op die parkeerplaats. Daar eindelijk aangekomen stond er een of andere tang de boel te regelen en vroeg (nogal onvriendelijk) wat we wilden. Nou, parkeren natuurlijk. Nee, dat kon echt niet. Dit was het parkeerterrein van het baseballstadion en de wedstrijd was net afgelopen. Vandaar die drukte dus. Met veel moeite zijn we het terrein weer afgekomen en hadden geen idee waar we dan terecht zouden komen. Jan zag het ook niet meer zitten en dus zijn we weer terug naar de camping gegaan. Laat ons nooit meer, waar ook ter wereld, een stad willen bezoeken, want dat kunnen we niet. Altijd loopt het mis. Zet ons maar in the middle of nowhere.

Onderweg hebben we getankt voor $ 4,09. Het is behoorlijk warm en dat is even wennen. Even een voorproefje voor straks in de woestijn.

Terug op de camping hebben we geprobeerd de camper enigszins waterpas te zetten met de grote "duploblokken" eronder. Dat viel niet mee en het is ook niet echt gelukt, maar het was wel een stuk beter. Om schaduw te creƫren hebben we een poging gewaagd onze nieuwe tarp op te zetten. We hadden geen idee hoe hij eruit zag en het waaide nogal en we hadden niet echt de juiste bevestigingsmaterialen (eigenlijk meer punten waar we die aan vast zouden kunnen maken). We zijn lekker een poosje aan het knutselen geweest en, hoewel hij bepaald niet stond zoals het hoort, hadden we toch lekker schaduw. Toen we eenmaal zaten zagen we dat het een heel ander model was dan we dachten en dat hij met de verkeerde kant tegen de camper stond, maar who cares. Kijk, daar zijn we dan weer wel goed in.

Vervolgens hebben we de fles champagne, die we in het vliegtuig gekregen hadden, opengetrokken om alles in een keer te vieren: 25 jaar huwelijk, Idse geslaagd, Idse naar het VWO en mijn ziekenhuisuitslagen allemaal goed. Het maken van de foto met zelfonstpanner duurde even, maar die is er ook gekomen.
Daarna eten en 's avonds is het een heerlijke temperatuur. We hadden warmer verwacht.